2017. december 16., szombat

Horgolt nagy körsál mintha kötve lenne...


Ebben a hidegben már nagyon kellett egy jó meleg sál! Valami olyan körsálat szerettem volna amit 2x körül tudok tekerni a nyakamon és tömör, de mégis puha. Öszíntén bevallom napok óta gondolkozom, hogy kötőtűt ragadok, de az az igazság, hogy biztos menne a kötés is, de horgolni imádok. Ezért elkezdtem keresgélni, hogy hogyan tudnék olyat horgolni mintha kötve lenne (vagy legalább hasonlót) Rátaláltam egy "Camel Stitch" nevű horgolási technikára, aminek a végeredménye nagyon hasonlított az egy sima, egy fordított kötött mintára. A "Camel stitch" lényege, hogy a félpálcákat csak az alatta lévő pálca hátsó hurkába öltjük. Ezzel csak az volt a problémám, hogy nagyon merev lett a végeredmény, ezért egy kicsit "lágyítottam" rajta.

Biztos létezik ez a fajta technika is... és biztos van neve is. Nem hiszem hogy én találtam ki, de a lényeg hogy a végeredményt tekintve nekem most nagyon bevállt.

Horgolási technika:
Nevezzük most ezt a pálcát amit alkalmaztam "kötött pálcának" ami úgy készül, hogy ráhajtunk a tűre, majd csak a hátsó hurkon szúrúnk, hozunk fonalat, melyet átveszünk a tűn lévő két hurkon.
Minden pálcára horgolunk egy ilyen "kötött pálcát".
Oda-vissza haladva szép sávos mintát kapunk és mindkét oldala egyforma lesz. (mármint hogy nincs színe és visszája)

Na most már a sálról!
A sál a vastagabb Big Value Chunky angol fonalból készült. A webáruházunkban itt találod széles színskáláját!

Csak 2 gombolyagra volt szükség egy sálhoz, melyet az ajánlott 6mm-es horgolótű helyett 8 mm-essel horgoltam. Ezzel is tudtam a minta tömörségén javítani egy kicsit.

140 láncszemmel kezdtem a sál horgolását, majd oda-vissza haladva felhorgoltam a 2 gombolyagot. Amikor ez megvolt akkor összevartam a két végét, végtelenítettem.
Így egy szép hosszú körsálam lett:
Amit 2x a nyakamba tudok tekerni:
Imádom!
Már kezdem is a következőt!...

Válassz te is gyorsan 2 gombolyag Big Value Chunky-t itt!
... csak megsúgom, hogy most pont akciós!!!

Jó horgolást!
Szép napot!
www.fonalanyuk.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése