2016. február 23., kedd

Horgolt tulipán

Egyszerű, mutatós tulipánok horgolva!

Elöszőr is meg kell horgolnunk a tulipán virágát és levelét. Ezek LISA fonalból készültek. Itt megvásárolhatod őket!

MR= magic ring (kezdő kör)
L= láncszem
RP= rövid pálca
V= 2 db RP egyhelyre
FP= félpálca
RHP= egyráhajtásos pálca

Virág (fej):
1., MR, 6 RP (6)
2., V x 6 (12)
3., {V, RP} x 6 (18)
4., {V, RP, RP} x 6 (24)
5-14., RP x 24 (24)

Levél:
19L, majd a láncszemeken végig haladva:
3 db RP, 3 db FP, 7 db RHP, 3 db FP, 3 db RP
1 L és fordulás

visszafelé ugyanaz
Aztán készítsük el a tulipán virág formáját.
Tömjük ki, majd egy tű segítségével húzzuk össze a "csücsköket".
1. Elöszőr a két szemközti oldalt (középen) mint a képen:
2., Majd a közepétől az egyik oldalra
3.,  Aztán a másik oldalt a közepéhez
... és dolgozzuk el
A végeredmény egy ilyen tulipán fej:
Szükségünk lesz egy "szárra" és zöld ragadós tekercselőre (virágosok használják). Én a szárának grillpálcát használtam.
A grillpálcát körül tekertem a zöld ragasztó szalaggal, majd beszúrtam a tulipán fejébe.
A levelet csak rá öltöttem, mint a képen.
Ezzel el is készült a tulipán!
Már a kirakatban díszelegnek! :-)
... és készült egy kaspóban komponált változat is! :-)


Jó horgolást!
Szép napot!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek. Szeretnem meg kerdezni hogyan tesszuk bele a viragcserepbe, hogy ne dőljön el. Köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek. Köszönöm 👍🌷

    VálaszTörlés