2017. április 11., kedd

Horgolt babatakaró c2c mintával

Amikor keresgettem, hogy milyen újdonságot próbálhatnék ki egy újabb babatakarónak, akkor még nem sejtettem, hogy beleszeretek ebbe a c2c technikába! Ismerheted még úgy, hogy "corner to corner" vagy "saroktól sarokig" horgolás.
Mivel babatakarónak készült, ezért nem volt kérdéses, hogy a King Cole Baby DK babafonalából készítem 4-es horgolótűvel.
Ezen babafonalak színválasztékát itt találod!
Na lássuk hogyan is készül egy négyzet!

Nem fogom leírni, hogy hogyan kell horgolni a c2c technikát, mert nagyon jó videot találtam hozzá. Ez alapján tanultam meg én is! 😏
A videot az előkészületekről és a szaporításról itt találod!
A video második részét mely a fogyasztást mutatja itt találod!

Elkészítettem a horgolási útmutatómat is, hogy pontosan tudjam, hogy melyik színnel hány négyzetet kell horgolnom:

... és íme az én szives négyzetem:
A négyzet mérete így 25 cm x 25 cm.

Összesen 6 db négyzetet készítettem. 3 db zöld alapon rózsaszínt és 3 db fordított színűt.
Mivel minden oldalán a széle egyenetlen, hisz a pálcák hol erre, hol arra állnak, így egy szegélyt készítettem neki, hogy szépen egyenletesen lehessen összehorgolni.
A szegély első sorát az alapszinnel horgoltam, majd fehérrel a 2.sort.
A szegély horgolása lépésről lépésre:
1. Két blokk között becsatlakozunk a szegély kezdéséhez
2. Két láncszem majd egy rövidpálcával a következő két blokk közé leöltjük.
3. A 2.lépést ismételjük a sarokig. A sarkon ugyanabba a lyukba (1RP, 3L, 1RP). Majd folytatjuk az oldalát a 2.lépéssel
4. A szegély 2.sora egyráhajtásos pálcákból áll. Kezdésként egy RP tetején kezdünk 3L magasítással (ami már megfelel egy RHP-nak)
5. A két láncszem alá öltünk 2 db egyráhajtásos pálcát.
6. Majd a rövidpálcára egy egyráhajtásos pálcát. Így haladunk az oldalán végig.
7. Saroknál a 3 láncszemes lyukba (2 db RHP, 1db L, 2 db RHP)

Az én szegélyezett négyzetem ilyen lett:
A szinek harmonizálása miatt még két sor rövidpálcás szegélyt is kaptak.
A négyzetek összehorgolását úgy csináltam, hogy csak a hátsó hurkokat fogtam össze a két szembe fordított négyzet esetében:
Az összeállítás után egy nagyon egyszerű szegélyt kapott az egész takaró:
... és tádáááám! Kész is lettem!
Nem teljes a babaszett ha nincs hozzá párna is! ... ezért hát elkészítettem😏
Nagyon megszerettem ezt a technikát!!!
Elkezdtem mintákat vadászni, hogy különböző párnahuzatokat horgoljak. Nemsokára azt is megmutatom! 😗

Jó horgolást!
Szép napot!
www.fonalanyuk.hu

1 megjegyzés: