2015. március 20., péntek

Tavaszi horgolt sapka - csavarodó mintával

Itt a tavasz! Új sapka jár a lányoknak! :-)

Ismét egy olyan mintát sikerült találni, ami nagyon dekoratív és ugyanakkor pofon egyszerű!

Íme a mintarajz:
Az elv ugyanaz mint a többi sapkánál. Addig szaporítsunk míg a megfelelő körméretet el nem értük. Nekem a gyerekeknél elég volt az 5. körig (3 db RHP, 1 db L, 1 db Relief) és onnan ugyanazt horgoltam míg el nem értem a kívánt hosszt.
Az aljára mindenképp kellenek olyan sorok amik RP-ból állnak. Ez lehet 3-4, már ez is összefogja, de lehet akár 9-10 sor is.
Díszítés pedig bármilyen virág, masni stb. mintával történhet.
Rengeteg variáció elkészíthető belőle! Különböző szinkombinációk vagy pont egyszinű. Virágos vagy masnis, kisebb vagy nagyobb passzérész. Csak a képzelőerő szab határt! :-)


Jó munkát hozzá!
Szép napot! :-)

9 megjegyzés:

  1. kérem tisztelettel, jó lenne, ha lenne ehhez a csavarodó mintás tavaszi horgolt sapka mintájához a szemnek sokkal jobban kivehető rajza. No aki rutinos, az nyilván könnyen követi, de aki nem, az csak meresztgeti a szemét. Például a hosszú szárú T betűk egyráhajtásos pálcák vagy félpálcák? A kis karika láncszem, psze, de ahol nem üres a karika, az mi? Nyomdamaszat? Kérem szépen ha lehet, gondoljanak nem csak a horgoló fenoménekre is. Köszönöm és tisztelettel:magdolna

    VálaszTörlés
  2. Kedves Encsi!
    Most álltam neki de nekem nem elég a 9 sor mert 48cm fejkörméretre kell.A 9.sor után higy szaporítom kert nekem mindí becsúsznak s sorok egymás alá.Köszönöm
    Vera

    VálaszTörlés
  3. Kedves Encsi!
    Most álltam neki de nekem nem elég a 9 sor mert 48cm fejkörméretre kell.A 9.sor után higy szaporítom kert nekem mindí becsúsznak s sorok egymás alá.Köszönöm
    Vera

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Vera!
      A 48 cm nem tul sok. Nekem a kisebbik sapka 49cm-es fejkörméretre való.
      Vagy vastagabb fonallal kellene elkészítened vagy úgy kellene elkezdened, hogy több pálcával kezdesz, így több hosszanti mintád lesz. A mintát magát nem érdemes tovább szaporitani mert eltorzul.
      Üdv, Jutka

      Törlés
  4. Köszönöm válaszod Kedves vagy!!Vastag fonallal figim csinálni!Szépe napot!

    VálaszTörlés
  5. Normal fonallal gyönyörű lett a gyereksapka. Most felnőtt meretet szeretnek horgolni. Rico Melange fonalam van itthon, de mar 3x ujrakezdtem, es mindig fodros lesz a korom. Először 5os tűvel kezdtem, 20 pálcával kezdtem. Másodszor 6os tűvel, 10palcaval, amit második korben 20ra szaporítottam. Harmadszor 7es tűvel próbálkoztam, a leirasnak megfelelően, lazán próbáltam horgolni, hiába. Nem tudom, mi lehet a baj...vagy ez a minta nem bírja az ilyen vastag fonalat? Sosem jártam meg igy, tanácstalan vagyok, kérem szepen, szíveskedjenek ötletet írni nekem, mi lehet a gond, hol a hiba. Koszonom szepen

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Az biztos hogy kevesebb mintaegységre lesz szükséged vastagabb fonalból! Én elsőkorben a 10 pálcát javasolnám, de látom h azt már kiprobáltad. Nézd meg 8-al.
      Csak az első két kört kellene eltalálnod!
      Én még vastag fonallal nem próbáltam!
      Kiváncsi vagyok h sikerult e!

      Törlés
  6. Koszonom! Nagyon halas vagyok a segítségért! De szaporítsam duplara nyomban? Mert felnőtt merethez kellene..

    VálaszTörlés
  7. Jaj, nem kertem értesítést ☺

    VálaszTörlés