2015. február 2., hétfő

Horgolt szoknya granny-ből hullámozva


A szoknya különlegessége, hogy a közepétől indulva horgoljuk. Ez a szoknya Capri/Catania fonalból készült 3-as horgolótűvel.

Szóval első lépés a nagyi négyzetek elkészítése a 3 alapszínből.
Majd egy világosabb (negyedik) színnel körbehaladunk a négyzeteken úgy, hogy közben összekapcsoljuk őket íly módon:
Így egy kör alakban össze vannak kapcsolva a négyzetek:
A szoknya alsó részét kezdtem el horgolni az alábbi minta alapján:
Mivel egy kicsit "loknisabbra" terveztem a szoknya alját, így szaporítottam a 3 láncszemes részekben, úgy hogy oda plusz ráhajtásos pálcákat tettem.

Most következtek a fél nagyi négyzetek meghorgolása. Ezeket ugy készítettem, hogy amikor a sarok részhez érkeztem akkor megfordultam. Így ez oda-vissza horgolással történik, nem pedig körbe-körbe. A fél négyzeteket (háromszögeket) rövidpálcákkal horgoltam a nagyi négyzetekhez.
A szoknya derekát félpálcákból horgoltam, és 6 helyen (egyenletesen elosztva) minden sorban szűkítettem rajta. (két pálcát egyszerre vettem le)
Ezután már "csak" a szoknya alját kell meghorgolni. Szaporítást a legalsó részben már nem tettem (sötétkék rész) mert akkor már nem jól állt. A legalján mindenképpen "tömör" sort horgoljunk min. kettőt.

Jó munkát!
Szép napot! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése