2018. május 5., szombat

Horgolt nyári felső - nagy lyukacsos mintával

Nagyon laza mintát kerestem a török GONCA fonalhoz, hogy végeredményben egy szép nyári felső legyen. Sok próbálkozás, bontás után ebbe a mintába szerettem bele!

... és hogy hogyan készült?!

Először is szükségem volt 2 gombolyag Canan GONCA fonalra és 5 mm-es horgolótűre. A fonal 4-es tűt ajánl, de hogy megmaradjon a lazasága ezért választottam az 5-ös tűt (és milyen jól tettem)

Válassz Te is 2 gombolyag GONCÁt a webáruházunkban a felsőhöz! Kattints ide!



A minta rajza a következő:
Kezdésnek 67 láncszemet vettem fel. Egy mintaegység 6 Láncszem és még plusz 1-re van szükséged.

1. sor
3 L magasítás, majd a tövéhez még 2 db RHP, {7 L, 5 db RHP a 6.láncszembe} ezt ismételjük, majd a végén 7 L, 3 db RHP a 6. láncszembe (ha jól számoltál, akkor ez az utolsó láncszem) ... fordulás
2. sor
5 L, {(1 db RHP, 3 L, 1 db RHP) a 7láncszemes ív 4.láncszemébe, 4L, 1 RP az 5RHP-s csokor 3. RHP-jába, 4 L} ismételgetjük a sor végéig... fordulás
3. sor
5L magasítás és még 3L, {5 db RHP a 3L-es ív alá, 7 L} ismételgetjük. A sor végén az utolsó 5db RHP után horgolunk 3L-et és egy háromráhajtásos pálcával leöltjük az előző sor 1L-ébe... fordulás
4. sor
3L magasítás és még 1L, 1db RHP a magasítás tövébe, 4L, RP, 4L, (1 db RHP, 3L, 1 db RHP) minta horgolása ugyanúgy mint a 2.sorban. A sor végén a 3.sor 5L-ébe (1db RHP, 1L, 1 db RHP)... fordulás
5. sor
ismét az első sor horgolása

A minta tehát úgy folytatódik, hogy az 1. sortól a 4.-ig ismételgetjük.
Két négyzetet horgoltam. A kezdő láncszemsor rész lett a teteje, mivel ez merevebb.
Körbe összehorgoljuk, a nyaknak  és a karoknak helyet hagyva.

A végeredmény egy tetszetős minta egy laza nyári felsőnek!

A gazdaságos török GONCA fonalból készítve nem is lett költséges projekt!
Nézzd meg a GONCA színeit webáruházunkban! Kattints ide!

Jó horgolást!
Szép napot!

www.fonalanyuk.hu

A facebookon keresd HORGOLÓKA csoportunkat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése