2013. június 27., csütörtök

BAGOLYMÁNIA - Horgolt bagoly


A lányom nagy kedvence a BAGOLY! Én magam is nagyon szeretem, így kitört nálunk a "bagolymánia"! Ebben a "bagolyformában" az a jó, hogy csak a jellegzetes nagy szemeket, "füleket" kell eltalálnod.
A baglyocskák Steinbach Wolle Capri fonalból készült, melyeket a webáruházunkba már megvásárolhatsz! Kattints ide!
Íme a horgolt baglyaink egy része:

A leírása a következő:
L= láncszem

FP= félpálca, 1 ráhajtásos pálca egyszerre levéve

RP= rövidpálca

RHP = 1 ráhajtásos pálca (levétel 2-őt, 2-őt)

TEST (2x)



1 Kör

4 L => visszaszúrni az 1. L-be, így lesz egy kör

3L + 12 RHP (a kör közepébe)

az utolsó RHP-t összehorgolni a 3. L-mel



2 Kör Új szín!

3L (ez már egy RHP) + ugyanebbe a lyukba 1 RHP (a pálcák közé dolgozunk)

majd minden lyukba 2 RHP => összesen 26 RHP

az utolsó RHP-t összehorgolni a 3. L-mel



3 Kör Új szín!

3L (ez már egy RHP) + ugyanebbe a lyukba 2 RHP (a pálcák közé dolgozunk)

majd minden 2. lyukba 3 RHP

az utolsó RHP-t összehorgolni a 3. L-mel



4 Kör Új szín! (test)

2L => majd a következő pálcatetőkbe a következőképpen haladunk

2 RHP, 1 RHP, 1 RHP, 2 RHP, 1 RHP, 1 RHP, 2 RHP, 1FP

majd körben minden pálcatetőbe 1 RP



5 Kör (test szin)

1L => majd a következő pálcatetőkbe a következőképpen haladunk

2 RHP, 1 RHP, 1FP, 1RP, 1RP, 1RP, 1FP, 1 RHP, 2 RHP, 1FP

1L => amit a következő lyukba lezárok


SZEM (2x)

3L => visszaszúrni az 1. L-be, így lesz egy kör

3L + 10 RHP (a kör közepébe)



A szemeket és a szemgolyókat (gombokat) felvarrni. 
Ha a szem feketéje nem gomb, akkor elkészítheted úgy is, hogy:
MR magic ring
bele 6 db RP és összezár

A két szem közé a 3. körbe csőrt varrni, majd a test két oldalát összevarrni. Mielőtt végig érnénk a test kerületén, kitömni.


FÜLEK”

A fejrész szélén hátulról átszúrjuk a horgolótűt, majd egyszerre 4-6 szál fonalat áthúzunk. A hurkon átvesszük a 4-6 szálat.

Jó munkát! :-)

 
És itt is! :-)
Jó horgolást!
Szép napot!

13 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek a Baglyok :) Én is csináltam egyet a gyerekeimnek nagyon tetszik :) Köszike a feltöltést :)

    VálaszTörlés
  2. Üdv.Nagyon szeretném az unokámnak ezt a baglyot meghorgolni.Hozzá is fogtam,de csak egy "kör" lett.A hátulját is ugyanígy kell elkészíteni és akkor a kettőt összevarrni? Valamivel kitömni,és úgy rá a szem,fül stb. Jól gondolom?
    Válaszodat előre is köszönöm Nádházi Lászlóné

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ha csak egy "kör" lett, akkor valamit nem jól készítettél! A testnek már "bagoly" alakúnak kell lennie, ezt a test 4-5 körével éred el, ugyanis itt horgolod meg a fejrészt, a szemek helyét. Mint ahogy írom is a testből két darab kell és igen ezeket összevarrod vagy horgolod, majd kitömöd. Remélem segítettem! Jó munkát! Üdv

      Törlés
    2. szia !
      mivel tömöm ki ?

      Törlés
  3. Szia!
    Csodálatosak a baglyaitok!!! Bele is szerettem az összesbe. Én is megpróbálkoznék vele, ehhez lenne 1-2 kérdésem. Te milyen vastagságú fonalat használsz, és mekkora tűvel horgolod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Örülök, hogy tetszenek a baglyocskáink! :-) "Ők" mind CATANIA (100% pamut, 50 g=125 m) fonalból készültek 3-as horgolótűvel!

      Törlés
  4. Szép napot kívánok. Szeretném megkérdezni, hogy hogyan tudnék egy fotót átküldeni önnek? Bajban vagyok a horgolt bagoly miatt. Tisztelettel; Egyed Ildikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A legegyszerűbb emailben! :-) info@gombolydakft.hu

      Törlés
  5. Szép napot kívánok. Szeretném megkérdezni, hogy hogyan tudnék egy fotót átküldeni önnek? Bajban vagyok a horgolt bagoly miatt. Tisztelettel; Egyed Ildikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A legegyszerűbb emailben! :-) info@gombolydakft.hu

      Törlés
  6. Köszönöm a leíràst.Az enyèm is nagyon cuki lett!

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm a leíràst.Az enyèm is nagyon cuki lett!

    VálaszTörlés
  8. Én még kezdő horgoló vagyok viszont ez a leírás nagyon jó, könnyen követhető.
    Köszönöm szépen :) szép lett az én baglyom is :)

    VálaszTörlés